Wednesday 21 October 2015

Filled Under:

Gempak JE !!! Rupanya Inilah Cerita Sebenar Mengenai AMIR UKAYS


#%Fuh!!! Lega.... Semalam serius Admin terkejut sangat apabila berita penahanan Amir Ukays kerana memiliki sepucuk pist0l tersebar.... Macam-macam pers0alan bermain di minda apabila membaca berita tersebut. Kenapa Amir Ukays ada pistol??? Ada org ugut Amir Ukays ke sampai perlukan pistol??? Pelbagai perkara negatif terus menyelubungi minda ini. Nasib baiklah semua persoalan itu terjawab dlm masa tak sampai 24 jam....

#%Rupa-rupanya pist0l berwarna hitam yg tertera tulisan Walther CP99 Compact dgn nombor siri 12L20520 itu merupakan sepucuk pist0l mainan yg dihadiahkan oleh se0rang peminat kira-kira 8 bulan yg lalu. Kata Amir Ukays:-

Saya bkn penjenayah, pist0l itu hanyalah mainan utk tembak cicak di rumah... Alhamdulillah, saya didapati tidak bersalah & dibebaskan pada petang tadi (semalam)... Saya tidak tahu menjadi kesalahan jika memiliki pist0l mainan... Saya juga tidak tahu perlu memiliki lesen utk memiliki pist0l mainan....

#Tidak dinafikan, pist0l berkenaan menyerupai pist0l,,, tetapi ia hanyalah pist0l mainan. ..Selalunya, saya letak pist0l berkenaan di rumah utk kegunaan menembak cicak,,, tetapi pada tengah hari semalam, anak saya membawa turun & tertinggal dlm kereta....

Saya tidak sempat membawa naik semula kerana bergegas ke studi0 utk latihan vokal program Gegar Vaganza 2.... Bagaimanapun, saya kurang bernasib baik apabila ditahan sepasukan polis ketika berada dlm kereta di kawasan letak kereta di rumah selepas pulang latihan....

#%Ketika berita penahanannya tersebar semalam,,, banyak pihak yg tlh menuduh Amir Ukays dgn tuduhan negatif seperti penjenayah,,, perompak, hisap dadah & macam-macam lagi. Tak boleh juga nak salahkan mereka yg menuduh. Iyerlah, pistol kot. Bukannya getah lastik cicak. Namun Amir Ukays sudah pun memaafkan mereka yg membuat kesimpulan sendiri. Kata Amir lagi:-
Saya memberi kerjasama kepada polis kerana saya tahu saya tidak bersalah, saya bkn perompak atau penjenayah. Tiada apa yg harus saya takutkan......

#%Tidak mengapalah, saya sudah maafkan. Saya tidak mahu menuduh sesiapa & sudah melupakannya. “Saya kini sudah dibebaskan & paling penting, pihak polis mempercayai keterangan saya......

##Pengajaran daripada kisah ini ialah, memiliki pistol mainan turut sama memerlukan lesen. Abang Nara yakin ramai yg tak tahu tntg ini kan? Selain itu, kalau nak tembak cicak, gunakan getah pun dah cukup rasanya. Tak perlu pistol-pistol ini. Diharap Amir Ukays lebih berhati-hati di masa hadapan. Kontroversi sebegini tidak diperlukan di kala Amir Ukays ingin mencipta nama semula......




0 comments:

Post a Comment